Versek
A kert retorikája
Mert élne még tovább a régi kert,
de nedveit már kifacsarta hajnal,
hogy miért nem ismétli magát kétszer |
Kikötő napnyugtakor– csendélet –
ha bőrét húzza rá az esti fényben
ha lángja kormát átvihetné éjjel
fehér színben nem úsznának a tárgyak |
Ars –
de mért van az, hogy folyton írni kell,
mindegy is az, hogy miről szól a mű,
csak nyomkodod a gépet egymagadban, |
Nass
Egy kis kápolna Portugáliában
a pálmaházi klíma-pára lobban,
hogy nincs végzet, és nem is érdemes tán |
Májusi zsoltár
Levendulába bújik át az éjjel,
ha van mennyország, biztosan te vagy
kibújni karjaidból – anyaméh |
Gobelin I.
kertedben ülök, jó uram
belehímezném fáid csöndjét
de találok-e zöldet ugyan-
olyan árnyalattal, zöngét
lebegőt, frisset, harsogót
fölmázolnék rá alkonyit
kidobva minden porfogót
most csak ez a munka boldogít
a varrótűk minden sorát
tökéletesen ismered
azt is, mennyi felvarráson át
küzd a szőtt vásznú képzelet
végigölt három Szaharát –
elvarrja végül egy képkeret
FÁK
/részlet/
this is a poem
from You
for You
and
to You”
(Hamvas Béla)
KÉT ÚT - EGY AKARAT
alkotódik. él, vagyis telve van
földhözkötöttsége szüntelen emelkedőben, akár a dagály
él és hullámzik benne az áradás elszenvedése
rálép a csöndre, föléje emelkedik, a múltba süllyed
szendergő, nyugodt, hűvös mámor
semmi erőszak, ugrás, szakadás
csak a láz intenzívebbé válása
hígabb, hűsebb, egyszerűbb
kevésbé követelőbb a gyökerek föld alatti tánca
csavarodásuk most könnyedebb szünetnélküliség
cselekvés nélküli mélységből élő fáklyákat támaszt
a távolodó befogadni képtelen, annyira át- meg átitatta
ömlése zavartalan, a kötés kölcsönös, az igazi kényszer
a fölösleg elajándékozása, színültig töltött a föld diadala
ez a sötét mag lehet másként, egymástól független
elemi erővel adhassa magát, míg megvan benne
a nemek állandó ölelése a lezuhanásra való tekintettel
a megsemmisülés lehetőségében
másként nyugodt belemerülés
feltétlen és maradéktalan, akár a dagály
emelkedőben szüntelen földhözkötöttsége
telve van, vagyis él. alkotódik